Drets en casos de frau bancari

Com podem exigir al banc que ens torni els diners sostrets per una estafa?

Que no et prenguin el pèl, així pots reclamar si t’han estafat per internet o fent-se passar pel banc.

En els últims anys, les estafes bancàries i els fraus digitals han crescut com l’escuma i afecten cada cop més persones. Si t’hi has vist afectat o afectada, saps com d’angoixant pot ser veure que t’han buidat el compte o t’han fet càrrecs que no has autoritzat.

Des d’AICEC-ADICAE hem preparat aquesta guia perquè sàpigues què fer per reclamar i recuperar els teus diners. És més fàcil del que sembla, i t’acompanyem en el camí.

En casos com suplantació d’identitat o phishing (quan es fan passar per una entitat oficial per robar-te dades), normalment la responsabilitat és del banc. Només poden negar-se a tornar-te els diners si poden provar que vas actuar amb negligència greu (per exemple, si vas compartir les teves claus amb algú).

Sabem que sovint els bancs es resisteixen i intenten fer-te sentir culpable, però t’has de mantenir ferm/a. La justícia cada cop és més favorable als consumidors, perquè els fraus són cada vegada més sofisticats i ningú està fora de perill.

A l’associació tenim molt clar que, els bancs no poden culpar-te de manera automàtica. No val això de «ha estat culpa teva». És el banc qui ha de demostrar que vas ser negligent i que la seva seguretat era la correcta. No al revés.

Com reclamar?

 

1. Comunica el frau al teu banc

  • Explica el que ha passat a l’oficina. Demana la devolució dels diners i exigeix que et donin un número de referència de la reclamació. Guarda totes les proves: correus electrònics sospitosos, missatges, captures de pantalla, qualsevol comunicació amb l’estafador.

2. Presenta una reclamació formal

  • Si el banc no et dona una solució, fes una queixa per escrit al Servei d’Atenció al Client de l’entitat.

3. Reclama al Banc d’Espanya

  • Si després de 30 dies el banc no et respon o no t’ofereix una solució satisfactòria, pots elevar la reclamació al Departament de Conducta de Mercat i Reclamacions del Banc d’Espanya.


Des d’AICEC-ADICAE estem al teu costat perquè
la banca no abusi de la seva posició. Entre tots i totes podem aconseguir que ens tractin amb el respecte que mereixem.

No ho dubtis, reclama, actua i defensa els teus drets! T’ajudem en el que necessitis.

Segueix-nos a les nostres xarxes socials, TwitterFacebook, Instagram TikTok per accedir a contingut exclusiu, participar en debats rellevants i formar part d’una xarxa de persones compromeses amb la nostra causa. Uneix-te per compartir les teves idees i experiències!

Scroll al inicio
Ir al contenido
Resumen de privacidad

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.