Davant la notícia recent sobre el tancament inesperat de les clíniques estètiques dels Centres Ideal, del Centre dental CareDent a Sabadell i dels centres d’estètica Dorsia a Manresa i Badalona AICEC-ADICAE organitza la reclamació dels afectats que tenen serveis contractats i s’han vist perjudicats en quedar els seus tractaments incomplets o sense executar.
L’Associació ha pogut recopilar i constatar les nombroses reclamacions dels consumidors al voltant de la manca de prestació de serveis i d’informació per part dels Centres, davant la qual cosa inicia una campanya d’informació per als afectats pel tancament de les clíniques i comença a organitzar la defensa dels seus drets.
És crucial tenir en compte que, si els serveis van ser finançats mitjançant crèdit al consum proporcionat pel propi centre d’estètica, tenen dret a la suspensió dels pagaments, per això es recomana enviar una reclamació mitjançant correu certificat o burofax a l’adreça postal del centre. En cas de no rebre una resposta adequada, ADICAE durà a terme un estret seguiment de l’actuació abusiva que puguin prendre les financeres.
Per als consumidors que hagin fet pagaments amb targeta de crèdit, s’aconsella posar-se en contacte amb l’entitat financera per explorar la possibilitat d’anul·lar els càrrecs com més aviat millor.
En el cas de pagaments realitzats en efectiu o mitjançant un crèdit personal no vinculat directament al finançament dels tractaments, el procediment implica presentar una reclamació al centre d’estètica. Si no es rep resposta satisfactòria en un mes, es pot considerar la via judicial.
És fonamental per a tots els afectats recopilar la documentació pertinent sobre els tractaments, incloent-hi publicitat inicial, pressupostos, contractes i còpies de l’historial clínic, ja que això podria donar suport al procés de reclamació.
AICEC-ADICAE es compromet a acompanyar els afectats i prendre les accions necessàries per defensar els drets dels consumidors.
L’Associació destaca la rellevància de la normativa vigent sobre crèdit al consum, i subratlla que la manca de prestació d’un servei, com ara un tractament d’estètica, allibera el consumidor de l’obligació de pagar el crèdit subscrit per a aquest servei. Fins i tot, s’obre la possibilitat de reemborsar part de l’import ja abonat en cas que el valor del servei rebut sigui inferior al total de les quotes abonades.
Segueix-nos a les nostres xarxes socials, Twitter, Facebook o Instagram per accedir a contingut exclusiu, participar en debats rellevants i formar part d’una xarxa de persones compromeses amb la nostra causa. Uneix-te per compartir les teves idees i experiències!