AICEC-ADICAE sol·licita a Ryanair que efectuï una compensació adequada per als passatgers afectats pel retard i eventual cancel·lació del vol FR7512, que havia d’operar entre Vigo i Barcelona la nit de dilluns 9 de setembre.
A Barcelona, 13 de setembre de 2024. L’associació denuncia l’incompliment de la normativa europea que protegeix els drets dels consumidors davant de retards o cancel·lacions en els seus vols, en no facilitar cap tipus d’informació, ni menjar ni beguda, durant l’espera, i oblidant la seva obligació de buscar allotjament i transport per als afectats, que es van veure obligats a buscar allotjament de matinada, i sense alternatives viables a causa del tancament nocturn de l’aeroport. La situació es veu agreujada per la manca d’informació oficial sobre la causa del retard, que, per a major preocupació, es rumoreja que es deu a un excés d’hores de la tripulació.
AICEC-ADICAE exigeix a Ryanair una disculpa formal pel tracte ofert i la més alta compensació econòmica, establerta pel Reglament CE 261/2004, per un total de 600 euros per a retards majors a 4 hores, als afectats, així com una revisió dels seus procediments per evitar que situacions similars es repeteixin en el futur, complint amb les seves obligacions legals i proporcionant una compensació justa per les molèsties i perjudicis econòmics ocasionats als passatgers.
L’organització fa una crida a tots els afectats a interposar la reclamació oportuna, primer davant la pròpia companyia aèria i posteriorment davant l’AESA, animant a contactar amb l’associació si requereixen assessorament i suport en el procés de reclamació, i convida els consumidors a exercir els seus drets i exigir una compensació adequada pels inconvenients soferts.
Davant de qualsevol dubte o suggeriment sobre el contingut de la nota de premsa podeu adreçar-vos a comunicaciocat@adicae.net o bé trucant al 933425044.