Protegeix els teus drets davant el tancament d’una clínica estètica

Protegeix els teus drets davant el tancament inesperat d’una clínica estètica

 

El tancament inesperat d’una clínica estètica pot suposar un problema greu, especialment si el tractament encara no ha estat completat i els serveis s’han finançat prèviament. Per això, és essencial conèixer els passos a seguir per protegir els teus drets i assegurar-te que no quedis desprotegit.

Primer pas: Revisa el contracte i la situació de finançament.

El primer pas és revisar detalladament el contracte que vas signar amb la clínica, tant pel que fa als serveis estètics contractats com pel finançament, si és el cas. És important que tinguis clar quins serveis estaven compromesos i quins pagaments ja has realitzat fins a la data. Això et permetrà saber exactament què reclamar i com procedir en funció del tipus de pagament o finançament.

Vas financiar?

Si el tractament va ser finançat mitjançant un crèdit vinculat proporcionat per la clínica o una entitat financera, és fonamental posar-se en contacte amb l’entitat financera que va gestionar el crèdit. Explica la situació i aporta proves del tancament de la clínica, ja que és possible que tinguis dret a la suspensió dels pagaments restants.

Segons la normativa de consum, si el servei no ha estat prestat i el finançament està directament vinculat a aquest servei, tens el dret a sol·licitar la resolució del contracte de finançament. Per fer-ho, envia una reclamació formal a l’entitat financera, preferiblement per escrit i mitjançant un canal que deixi constància, com un correu certificat o un burofax, demanant la cancel·lació del contracte en raó que el servei contractat no s’ha complert. Aquest procediment sol estar contemplat en les clàusules del crèdit al consum quan es tracta d’un servei no prestat.

En cas de pagaments amb targeta de crèdit.

Si vas realitzar els pagaments amb targeta de crèdit, és recomanable posar-se en contacte amb l’entitat emissora de la targeta per valorar la possibilitat d’anul·lar els càrrecs. Aporta tota la documentació necessària que acrediti el tancament de la clínica i sol·licita que es faci una devolució dels imports abonats per serveis que no han estat prestats.

Vas pagar en efectiu o amb crèdit personal?

Si vas realitzar el pagament en efectiu o mitjançant un crèdit personal que no està directament vinculat al finançament del tractament, hauràs de dirigir-te directament a la clínica per sol·licitar un reemborsament dels serveis no prestats. Envia una reclamació formal a la clínica (correu certificat o burofax). Si després d’un mes no reps una resposta satisfactòria, pots considerar la possibilitat de recórrer a la via judicial per reclamar els teus drets.

En cas de concurs de creditors.

Si la clínica ha entrat en concurs de creditors, la situació pot ser més complicada, ja que el procés de reclamació de deutes pot ser llarg i requerir la inscripció en el procediment concursal. Tot i així, és important que t’inscriguis com a creditor en aquest procés per intentar recuperar els imports pagats. En aquests casos, et pot ser útil comptar amb assessorament legal especialitzat per garantir que segueixes els passos correctes.

És crucial que guardis còpia de totes les comunicacions que facis tant amb la clínica com amb les entitats financeres o emissores de la targeta de crèdit, així com qualsevol altra documentació que pugui ser necessària com a prova. Això inclou els contractes, rebuts de pagament i correus certificats.

Actuar amb rapidesa és fonamental en aquests casos, ja que t’ajudarà a protegir els teus drets i evitar perdre els diners que ja hagis invertit en tractaments que no has rebut.

 

Segueix-nos a les nostres xarxes socials, TwitterFacebook o Instagram per accedir a contingut exclusiu, participar en debats rellevants i formar part d’una xarxa de persones compromeses amb la nostra causa. Uneix-te per compartir les teves idees i experiències!

Scroll al inicio
Ir al contenido