Les ciberestafes cada vegada són més freqüents entre els consumidors i generen una preocupació creixent al món digital actual. De manera involuntària s’ha creat una dependència real de la tecnologia per fer transaccions financeres, en la comunicació i en l’emmagatzematge de dades, per aquest motiu, la seguretat en línia s’està tornant cada cop més insegura.
Les formes en què els estafadors actuen ha evolucionat, utilitzen tàctiques més sofisticades per enganyar a les persones i obtenir informació confidencial.
Una de les tècniques més comunes de ciberestafa és el phishing, els estafadors es fan passar per entitats a través de correus electrònics, missatges de text o fins i tot trucades telefòniques falses, amb l’objectiu d’aconseguir informació confidencial com ara contrasenyes, números de targetes de crèdit o dades personals. Aquestes estafes solen aprofitar la urgència o la por per manipular a les persones i fer que revelin informació delicada.
És important que les persones consumidores estiguin alerta i prenguin mesures per protegir-se.
Algunes recomanacions que llancem des d’Aicec-Adicae és que es verifiqui l’autenticitat dels correus electrònics que arriben o els missatges, abans de proporcionar informació personal, utilitzar contrasenyes sòlides i úniques per a cada compte, mantenir l’antivirus actualitzat i estar informat de les noves tàctiques que utilitzen els estafadors.
Les empreses també han de tenir un paper fonamental en la prevenció de ciberestafes en implementar mesures de seguretat sòlides per protegir les dades dels clients, capacitar els seus empleats en pràctiques segures i mantenir sistemes de detecció i resposta actualitzats.
A Aicec-Adicae advoquem per la importància de la conscienciació entre els consumidors sobre aquestes tàctiques i com s’han de protegir. Per això, oferim recursos i suport a tots els consumidors que hagin estat víctimes de ciberestafes.