Tancament dels Centres Único: AICEC-ADICAE informa als usuaris afectats sobre les pautes a seguir davant d’un nou cas d’abús al consumidor.
L’Associació de Defensa dels Consumidors i Usuaris de Bancs, Caixes d’Estalvi i Assegurances, s’afegeix a la defensa de tots aquells afectats pel tancament dels Centres Único, tal com va fer anteriorment amb els Centres Ideal.
Ja són diversos els establiments dedicats a tractaments estètics que han cessat la seva activitat, deixant milers de consumidors amb el servei interromput i la càrrega d’haver de continuar pagant les quotes d’un préstec amb el qual van finançar els seus tractaments que ja no podran gaudir.
A Catalunya, on els Centres Único tenien una presència significativa, s’estima que centenars de persones s’han vist afectades per aquest tancament sobtat, especialment a ciutats com Barcelona, Tarragona, Girona i Lleida. Aquesta situació ha generat una gran preocupació entre els usuaris d’aquests serveis, molts dels quals van finançar els tractaments a través de préstecs vinculats amb entitats financeres locals i nacionals.
AICEC-ADICAE vol recordar als consumidors catalans que hagin finançat el tractament a través d’un préstec vinculat, que poden sol·licitar a la financera amb la qual han subscrit el crèdit la immediata paralització del mateix i la devolució de l’import abonat per serveis no prestats. Això serà possible sempre que s’hagi deixat de prestar de manera efectiva el servei i s’hagi reclamat prèviament, ja sigui judicialment o extrajudicialment, als Centres Único.
Els consumidors que hagin finançat el tractament amb un préstec personal no vinculat, hauran de contactar amb l’entitat financera per modificar el contracte i avaluar el pagament de les quotes pendents, en funció de la nova situació.
D’altra banda, els usuaris que hagin pagat el tractament per endavant, sense recórrer a cap finançament, hauran de sol·licitar judicialment la devolució dels imports corresponents als serveis no realitzats. Per a això, serà fonamental disposar de tota la documentació que acrediti els pagaments efectuats i els tractaments pendents d’execució.
AICEC-ADICAE reitera el seu compromís en la defensa dels drets dels consumidors i fa una crida perquè cap afectat es quedi sense reclamar. L’associació ha activat les seves delegacions a les principals ciutats catalanes per oferir orientació i assessorament legal específic als usuaris afectats, i acompanyar-los durant tot el procés de reclamació.
AICEC-ADICAE subratlla la importància que tots els consumidors afectats a Catalunya i a la resta de l’Estat reclamin els seus drets i no es quedin desemparats davant aquesta nova situació d’abús per part d’empreses de serveis estètics.
Davant de qualsevol dubte o suggeriment sobre el contingut de la nota de premsa podeu adreçar-vos a comunicaciocat@adicae.net o bé trucant al 933425044.
Segueix-nos a les nostres xarxes socials, Twitter, Facebook o Instagram per accedir a contingut exclusiu, participar en debats rellevants i formar part d’una xarxa de persones compromeses amb la nostra causa. Uneix-te per compartir les teves idees i experiències!