Fugida de dades del Banc Santander

Les bases de dades dels clients del Banc Santander han estat objecte d’un atac cibernètic. La informació sostreta aparentment correspon a dades personals, no obstant això, no s’ha vist compromesa la informació relativa a contrasenyes o transaccions en els comptes.

Es preveu una ona d’atacs altament estudiats, dirigits contra els clients del Banc Santander. Per aquesta raó, des d’AICEC-ADICAE volem alertar a tots els consumidors, especialment als clients d’aquesta entitat, sobre els riscos imminents.

Com actuen els Ciberdelinqüents?

Els atacs d’aquest tipus són cada vegada més estudiats. És possible que els delinqüents intentin contactar amb els clients utilitzant informació personal molt sensible, dades que generalment només coneix l’entitat bancària, la qual cosa incrementa la credibilitat d’aquests missatges o trucades.

És crucial mantenir-se en alerta davant qualsevol moviment sospitós. Si reps algun tipus de comunicació que aparentment pugui ser del banc, verifica sempre que es tracta efectivament de l’entitat.

Com verificar l’autenticitat de l’entitat bancària?

En molts casos, els ciberdelinqüents suplanten la identitat del banc, fins i tot duplicant el número de telèfon de l’oficina de referència. Recomanem penjar la trucada i marcar directament els números oficials del banc per a confirmar que realment es tracta d’ells.

Així mateix, és fonamental no accedir a cap enllaç enviat per SMS o correu electrònic. En cas de rebre una trucada en la qual es sol·liciti proporcionar un codi que arribarà al teu telèfon mòbil, no caiguis en el parany!

Afecta només als usuaris del Banc Santander?

La resposta és no. Tots els consumidors han de ser conscients d’aquesta problemàtica, ja que els atacs seran cada vegada més elaborats i específics. És essencial no confiar-se i romandre en alerta.

Si ha estat víctima d’un ciberatac, és fonamental que actuïs amb rapidesa. Davant qualsevol dubte sobre els passos a seguir, no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres; estarem encantats d’assistir en el procés de reclamació.

Des d’AICEC-ADICAE, continuarem informant i alertant sobre qualsevol novetat rellevant per a protegir als consumidors enfront d’aquests atacs.

Protegeix les teves finances contra la suplantació d’identitat!

 

Segueix-nos a les nostres xarxes socials, TwitterFacebook o Instagram per accedir a contingut exclusiu, participar en debats rellevants i formar part d’una xarxa de persones compromeses amb la nostra causa. Uneix-te per compartir les teves idees i experiències!

Scroll al inicio
Ir al contenido